درباره ایران آنکارا
مجموعه ما با هدف کمک به هم وطنان برای دریافت هرچه آسان تر ویزا شکل گرفته و در ترکیه با نام “ایران آنکارا” و در ایران با نام “نیلگام سفر آلما” به ثبت رسیده است. از آنجائیکه ارائه درخواست به سفارتخانه هایی که در حال حاضر در ایران کنسولگری ندارند، با دشواری های بیشتری همراه است؛ این مجموعه بیشتر تمرکز کار خود را بر روی کشورهای بریتانیا، کانادا و ایالات متحده امریکا قرار داده است. هرچند که دریافت ویزای امارات نیز از قدیم در دستور کار ما بوده و اين بخش در حال حاضر با نام آلما توريسم در حال فعاليت است.
جستجو

سفر به شهرهای فرانسوی‌زبان کانادا (۲)

سفر به شهرهای فرانسوی‌زبان کانادا  (۲)

فکر می‌کنم روز سوم تور گردشگری ما در کانادا، چهارشنبه بود….ما این روز را روز پیاده‌روی نامیدیم. بنابراین تصمیم گرفتیم تا از حرکت در پیاده‌رو دست بکشیم و به دیدن چشمه آب معدنی نوردیک برویم. پس از دیدن چند آبگیر پرجوش و خروش و لذت بردن از ماساژ، وقت امتحان خوردنی ها بود- ما هم تصمیم گرفتیم بستنی های محلی را امتحان کنیم. پس از اینکه خوردن مقدار زیادی از بستنی مغزگردو و توت فرنگی خود، به گالری ملی فرهنگی رفتیم تا کمی با فرهنگ مردم این شهر آشنا شویم . برای نهار، درحال حرکت بودیم و در بازار بیوارد غذای مختصری خوردیم. پس از صرف کلوچه و هات‌داگ و گردشی لذت بخش، ما به یک بار ایرلندی کوچک رسیدیم، که نوشیدنی های بی نظیری داشت و شب بسیار لذت بخشی را در آنجا گذراندیم.

باغ وحش امگا

خداحافظ زبان انگلیسی، سلام به زبان فرانسه. ما کوله‌پشتی‌هایمان را برداشتیم و در جاده قدیمی مونترال به راه افتادیم. البته، زمانی که فهمیدیم موزه هوانوردی کانادا در همان نزدیکی است، نتوانستیم به دیدن آن نرویم. پیش از اینکه این موضوع را بدانیم، یکی از دوستان درخواست پرواز با یک هواپیمای دو باله را داده بود، او شادترین مردی است که درتمام عمرم دیدم. زمانی که او مشغول گشت هوایی در اطراف شهر بود و همهمه به راه انداخته بود، ما به دنبال غذا می‌گشتیم اما سرانجام مانع سوارشدن او در کابین خلبان شدند. ما برای ناهار در یک غذاخوری خیلی کوچک توقف کردیم، هتل Le Château Montebello در همان نزدیکی بود نگاهی هم به این هتل زیبا انداختیم. برای غذا خوردن زیاد سیر بودیم بنابراین به امید دیدن یک خرس کانادایی به سمت پارک امگا (Parc Oméga)- باغ وحش – حرکت کردیم. پس از دیدن انواع حیوانات، از گوزن‌ گرفته تا سنجاب‌، جستجوی خرس را رها کردیم و غذای مختصر و سبکی خوردیم و به سفر ادامه دادیم.